بهمن 02 1401 ۰دیدگاه
فروش سازه ال اس اف

مقایسه عمر سازه ال اس اف LSF با سازه فولادی و بتنی

در این مقاله قصد داریم به مقایسه عمر سازه ال اس اف lsf با سازه فولادی و بتنی بپردازیم. عمر مفید هر سازه به کیفیت مواد سازنده ی آن بستگی دارد. در ساختمان سازی دسته ای ویژه از سازه ها هستند که از زمره سازه های سبک وزن قرار می گیرند. سازه ال اس اف همان سازه پیش ساخته می باشد که یکی از مزایای آن داشتن دوام و طول عمر بالا و اسکلت فلزی سبک است که می توان از آن در ساختمان سازی استفاده کرد. این سیستم بیش از ۲۰ سال است که به شکل گسترده در تولید صنعتی انواع ساختمان ها به کار می رود.

سیستم سازه ال اس اف lsf دارای تاییدیه فنی از مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن بوده و به عنوان یک تکنولوژی نوین ساختمانی در کشور معرفی شده است.

مقایسه عمر سازه ال اس اف lsf با سازه فولادی و بتنی
مقایسه عمر سازه ال اس اف lsf

طول عمر و دوام سازه های ال اس اف LSF

عمر مفید یک سازه به مقاومت آن سازه در مقابل شرایط محیطی نامساعد، به طوریکه از استحکام آن کاسته نشود بستگی دارد.پارامتر مهندسی که در تخمین عمر سازه ها مورد توجه می باشد، دوام می باشد. برای مقایسه عمر سازه ال اس اف LSF با سازه فولادی و بتنی بررسی پارامتر دوام لازم می باشد.  هر چه یک سازه در مقابل شرایط سخت محیطی و آب و هوایی دوام بیشتری داشته باشد، عمر طولانی تر دارد.

طول عمر سازه های ال اس اف بر اساس آزمایشات و بررسی های انجام شده در برابر لرزش های زلزله با مقاومت چشمگیر گزارش شده است.این سازه طول عمر و دوام خیلی بالایی دارند.

آسراکو طراح،سازنده و مجری سازه های قاب فلزی سبک ال اس اف LSF

سازه ال اس اف (LSF) به دلیل دارا بودن پوشش زینک یا همان گالوانیزه بودن، مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی و زنگ زدگی دارد؛ همچنین گالوانیزه شدن فولاد باعث افزایش مقاومت ال اس اف (LSF) در برابر حریق می گردد.

در صورت داشتن کوتینگ “روی” به میزان استاندارد، سازه ال اس اف(LSF) از دوام بسیار بالایی برخوردار می باشد به طوریکه عمر این سازه طی بررسی های تجربی و آزمایشگاهی بیش از ۶۰ سال تخمین زده شده است.

در سازه بتنی پارامتر تاثیر گذار در افزایش عمر آن محدود کردن ترک خوردگی و جلوگیری از رسیدن مواد آسیب زننده به میلگرد داخل بتن و جلوگیری از وقوع واکنش های نامناسب داخل خود بتن می باشد.

سازه فولادی هم با اجرای صحیح رنگ آمیزی روی آن مطابق استاندارد و همچنین آتش پاد کردن اسکلت، می توانیم تا حدود قابل قبولی عمر این سازه را افزایش دهیم.