آپارتمان سازی با ال اس اف

آپارتمان سازی با سازه ال اس اف LSF

تاسیس آپارتمان­ های مسکونی و اداری شامل مراحل متعددی است که با خریداری زمین و اخذ مجوز­های لازم شروع شده، با اجرای بنای ساختمان ادامه یافته و در نهایت با فضای سبز و محوطه ­سازی پایان می ­یابد.

مراحل آپارتمان سازی با ال اس اف 

۱.خریداری زمین

برای خرید زمین یا خانه کلنگی باید مراحلی سپری شود؛ برای مثال باید از آن زمین نزد شهرداری استعلام گرفت تا مطمئن شد زمین برای ساخت ­و ساز آماده است یا خیر. برای خریداری زمین باید در نظر داشت که زمین‌­های دو بر گزینه­ مناسب­تری برای ساخت خانه ­­های مسکونی به جهت برخورداری از موقعیت­­ های بیشتر برای ایجاد پنجره­ و همچنین نورگیری بهتر آن می ­باشند.

آپارتمان سازی با ال اس اف

۲.اخذ مجوز­های لازم

مجوز­های مورد نیاز احداث ساختمان در برگیرنده­ تشکیل پرونده، بازدید، دستور نقشه، طراحی نقشه معماری، پرداخت عوارض، تهیه مدارک پیش نویس و چاپ پروانه یا مجوز ساخت می­­باشد که برای تشکیل پرونده مربوطه باید به دفاتر خدمات الکترونیک مراجعه و مدارک درج شده در سامانه شهرداری را کامل کرد و مدارکی چون اصل و کپی سند، اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی مالک یا مالکین و برگه تسویه حساب عوارض نوسازی ملک در سال‌­های گذشته را نیز به همراه داشت.

پس از تشکیل پرونده، نوبت بازدید از سایت است که در آن مواردی مانند ابعاد ملک، عرض گذر، بنای موجود، موقعیت ساختمان­­ها یا زمین­ های مجاور و همچنین در صورت داشتن پخ و مواردی همانند آن در بنا اندازه­ گیری ‌می­ شود.

آپارتمان سازی با ال اس اف

۳.انعقاد قرارداد با پیمانکار

مالک می­تواند پیمانکار مورد نظر خود را انتخاب کند و قرارداد مربوطه را با ایشان تنظیم کند. در حقیقت این مرحله اولین گام عملی احداث ساختمان می ­باشد.

۴.نوع اسکلت (اسکلت فولادی، بتنی یا ال اس اف LSF ؟)

سازه ­های فولادی و بتنی در دسته سازه ­های سنتی می­باشند که ساخت اعضای سازه ­ای و غیرسازه ­ای آن­ها عموما در محل پروژه انجام می ­گیرد و کیفیت و سرعت احداث و هزینه ­های ساخت آن دستخوش عملکرد نیروهای اجرایی و شرایط آب و هوایی است اما سازه ال اس اف LSF در دسته سازه ­های نوین صنعتی می­باشد؛ در ساختمان سازی صنعتی، ساخت اعضای سازه ­ای و غیر سازه ­ای ساختمان به یاری فن ­آوری­های نوین به صورت پیش ساخته، پیش مونتاژ و یا مدولار در کارخانه، با هدف بهبود کیفیت ساخت، افزایش سرعت ساخت و کاهش هزینه ­های ساخت انجام می­ شود.

از نظر سیستم باربر ثقلی، سازه ­های فولادی و بتنی به صورت سیستم قاب فضایی هستند درحالی  که سیستم باربر ثقلی سازه ال اس اف LSF، سیستم دیوار باربر است.

عملیات­های ساختمانی سازه­ های ال اس اف LSF  به صورت  همزمان و با همدیگر اتفاق می افتند در صورتی که در سازه­ های بتنی و فولادی به صورت متوالی یکی پس از دیگری انجام می­ گیرند.

سازه­ های ال اس اف LSF تا ۵ طبقه مجاز به ساخت هستند اما در سازه­ های بتنی و فولادی از نظر تعداد طبقات قابل احداث، محدودیتی وجود ندارد.

برای مقایسه قیمت سازه ال اس اف LSF با سازه بتنی یا فولادی می­ بایست هزینه مصالح و اجرای سقف و دیوارها را هم به هزینه اسکلت فولادی و بتنی اضافه کرد و سپس با قیمت سازه ال اس اف LSF قیاس انجام داد. با انجام بررسی­ های مهندسین شرکت آسراکو به طور تقریبی می­ توان گفت قیمت سازه ال اس اف LSF با سازه بتنی برابر می­ باشد ولی نسبت به سازه فولادی ۲۱% ارزان­تر تمام می­ شود.

آپارتمان سازی با ال اس اف

۵.سفت کاری ساختمان ال اس اف 

پس از تعیین نوع سازه و طراحی آن نوبت احداث سازه می ­باشد که شامل عملیات خاکبرداری (در صورت لزوم گودبرداری)، اجرای فونداسیون، اجرای اسکلت سازه و در آخر اجرای سقف و تیغه­ ها می ­باشد.

۶.نازک کاری ساختمان ال اس اف

جهت زیبا سازی و ایجاد ظریف­ کاری­ های روی ساختمان اموری چون عایق کاری و اندود کاری، برق کاری و نصب تاسیسات، سنگ و کاشی کاری و رنگ آمیزی دیوارها و سقف­ ها انجام شده و درب­ ها و پنجره­ های ساختمان نصب می ­شود.

۷.ایجاد فضای سبز و محوطه سازی

با توجه به کاربری ساختمان و برای تامین آسایش و آرامش ساکنین آن، محوطه سازی انجام شده و فضای سبزی ایجاد می­ شود.

آپارتمان سازی با ال اس اف

آپارتمان سازی با سازه فولادی سبک ال اس اف (LSF)

سازه ال اس اف LSF (Light Steel Frame) بهترین گزینه برای ساختمان سازی ­های کوتاه مرتبه شهری از جهت سبکی سازه، مقاومت در برابر زلزله و کاهش خسارات مالی و جانی ناشی از آن (با کاهش وزن سازه و در پی آن کاهش قابل توجه نیروی زلزله و تقلیل تخریبات) و دوام بالای آن (به دلیل گالوانیزه بودن اعضا) می باشد که حداکثر تا ۵ طبقه (پیلوت + ۴ طبقه مسکونی) احداث می شود. وزن سازه ­ای این ساختمان­ ها بین ۲۰-۵۰ کیلوگرم در مترمربع و شامل وزن اسکلت، دیوارها و سقف ­ها می­ باشد.

آپارتمان سازی با ال اس اف

مراحل کلی ساخت آپارتمان با سازه ال اس اف LSF شامل موارد زیر می­باشد:

  • اجرای پی و فونداسیون سازه
  • اجرای اسکلت سازه ال اس اف LSF (شامل دیوارها و سقف)
  • اجرای تاسیسات سازه (شامل قسمت­های برقی و مکانیکی)
  • اجرای پوشش­ هایی که برای داخل و خارج سازه در نظر گرفته شده

استفاده از روش ‏ال اس اف (LSF) در آپارتمان سازی چه مزایایی دارد؟

استفاده از روش ال اس اف LSF در آپارتمان سازی مزایای فراوانی دارد که از میان آن­ها می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این نوع سازه وزن بسیار کمی نسبت به دیگر سازه ­ها دارد.
  • اجرا و نصب این گونه سازه آسان بوده و در هزینه نیروی کار صرفه جویی شده و زمان توقف هم بسیار کمتر می ­شود.
  • این نوع سازه را می­توان در زمانی کوتاه و به صورت انبوه تولید کرد و در تعداد زیادی اجرا نمود.
  • کیفیت در تمامی سازه­ ها بالا و به طور یکنواخت می ­باشد.
  • این گونه سازه­ ها بسیار مقاوم بوده و استحکام بالایی دارند.
  • سازه­ های ال اس اف LSF در انواع شرایط اقلیمی و آب و هوایی قابل اجرا می­ باشد.
  • مصالحی که در این گونه سازه ­ها مورد استفاده قرار می­گیرد قابلیت این را دارند که به طور کامل بازیافت شده و مجددا مورد استفاده قرار بگیرند.
  • این سازه ­ها در برابر آتش سوزی و حرارت بالا بسیار مقاوم می­ باشند.
  • مقاومت بسیار زیاد در مقابل هوازدگی و تغییرات شیمیایی از مزایای این سازه­ها می ­باشد.
  • هنگام نصب و اجرا، این سازه ها انعطاف بالایی داشته و به راحتی نصب می شوند.
  • عمر این سازه ­ها زیاد است.
  • یکی از نکات بسیار مثبت این سازه ­ها، مقاومت آن­ها در برابر زلزله می ­باشد.
  • برای نصب این سازه ­ها به تجهیزات زیادی نیاز نبوده و در فضای کارگاهی کوچکی قابل اجرا می­ باشند.

درصورتی که شما سازه ال اس اف LSF را برای ساختمان خود برگزیدید، می­توانید با مشاوران گروه فنی مهندسی آسراکو تماس حاصل نمایید و از خدمات مشاوره رایگان در خصوص اجرای پروژه و طراحی آن ها بهره مند شوید.

پس از اتمام مشاوره، قراردادی طبق مذاکرات صورت گرفته فی ما بین بسته می­شود.

با شروع پروژه، طراحی سازه ال اس اف LSF، طبق خواسته ­های شما و مطابق با استاندارد­های روز جهانی و رعایت تمامی اصول فنی و مهندسی انجام می­ شود. در نهایت اجرای پروژه، توسط متخصصان گروه فنی مهندسی آسراکو انجام گرفته و در کوتاه ترین زمان ممکن تحویل می­ گردد. 

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.