اجرای سازه ال اس اف

اجرای سازه ال اس اف (LSF)

اجرای مهندسی و صحیح سازه های ال اس اف (LSF)، از اهمیت بالایی جهت رسیدن به یک بنای مستحکم برخوردار می باشد. گاها مشاهده می شود که توجه به سرعت بالای اجرا باعث می شود پیمانکاران و نصابان از اجرای صحیح سازه غافل گردند. آسراکو با حفظ سرعت اجرای بالا که از مزایای بلاشک سازه های ال اس اف (LSF) می باشد، اجرای سازه ال اس اف (LSF) بنای شما را با کیفیت و دقت بالا انجام می دهد و کار تیم نصب شرکت مرتبا توسط واحد نظارت شرکت کنترل می گردد. در نتیجه سازه ای تحویل می گردد که در مدت بهره برداری دچار مشکلات نمی شود و در نهایت سرویس دهی ساختمان و امنیت ساکنین در طول عمر ساختمان تامین و تضمین می شود.

آسراکو طراح،سازنده و مجری سازه های قاب فلزی سبک ال اس اف LSF

مراحل اجرای سازه ال اس اف (LSF) به اختصار به این شرح می باشند:

الف- پانل کردن و اجرای تقویت ها

ب- نصب

ج- اتصالات و تکمیل پیچ

اجرای سازه ال اس اف (LSF) به دو روش قابل انجام می باشد:

  • پانل کردن در کارخانه و انجام نصب در محل پروژه

در این روش، عملیات اجرایی در محل پروژه به حداقل می رسد ولی به دلیل محدودیت های ترافیکی، ارتفاع اعضا از ۲.۴ متر بیشتر نمی تواند باشد و از طرفی به دلیل حجیم شدن سازه، تعداد ماشین های حمل سازه بالا رفته و هزینه حمل بالا می رود.

آسراکو طراح،سازنده و مجری سازه های قاب فلزی سبک ال اس اف LSF

  • پانل کردن و نصب در محل پروژه

این روش، روش متداول اجرا در ایران می باشد. پروفیل و اعضا بسته بندی شده به محل پروژه حمل شده و عملیات پانل کردن و نصب آنجا اتفاق می افتد. این روش نسبت به روش اول، زمان عملیات اجرایی در محل بالاتر می رود ولیکن محدودیتهای ترافیکی نخواهیم داشت و هزینه حمل هم کاهش می یابد.

آسراکو طراح،سازنده و مجری سازه های قاب فلزی سبک ال اس اف LSF

در ایران ۲ روش تولید سازه ال اس اف (LSF) داریم. روش ال اس اف (LSF) نیوزلندی و روش ال اس اف (LSF) کانادایی. برای اطلاعات در مورد این دو روش به دانستنیه های LSF مراجعه نمایید. در ادامه به توضیحاتی در مورد روش اجرای سازه ال اس اف (LSF)  نیوزلندی و کانادایی می پردازیم.

  • روش اجرای ال اس اف (LSF) نیوزلندی

در روش اجرای ال اس اف (LSF) نیوزلندی که به روش CAD/CAM (طراحی و تولید به کمک کامپیوتر) نیز شناخته می شود، بعد از اینکه سازه ال اس اف (LSF) طراحی شد، نقشه های شاپ آن توسط نرم افزار فریمکد (FRAMECAD) دیتیل می شود، سپس یک فایل ماشین از نرم افزار فریمکد گرفته شده و برای کارخانه ارسال می گردد. در کارخانه این فایل به دستگاه رول فرمینگ پیشرفته انتقال داده می شود و دستگاه به روش کاملا هوشمند، تمام اعضا را به همراه کلیه برشکاری ها، سوراخکاری ها و جا پیچ گذاری ها تولید می کند. این هوشمندی بالای دستگاه نیوزلندی باعث می شود که اجرای تمیز، با کیفیت و سریعی داشته باشیم. لازم به ذکر می باشد با توجه به اینکه کلیه عملیات برشکاری و سوراخ کاری در سیستم نیوزلندی در کارخانه انجام می گیرد، می بایست اولا برداشتی دقیق از وضع موجود محل ساخت توسط نقشه بردار انجام گیرد، دوما کلیه موارد معماری شامل موقعیت قرار گیری درب ها و پنجره ها و ابعاد آنها با کارفرما نهایی شده باشد و سوما محل عبور لوله های تاسیساتی از قبل مشخص شده باشد. در صورت عدم توجه به موارد مذکور و اعمال تغییرات بعد از تولید سازه ال اس اف (LSF) ، استحکام سازه تحت تاثیر منفی قرار می گیرد. پس در روش اجرای نیوزلندی می بایست همه چیز از قبل از تولید و اجرا، با دقت مهندسی و نهایی شده باشد.

آسراکو طراح،سازنده و مجری سازه های قاب فلزی سبک ال اس اف LSF

  • روش اجرای ال اس اف (LSF) کانادایی

در روش اجرای ال اس اف (LSF) کانادایی بعد از اینکه طراحی و شاپ نقشه ها توسط دفتر فنی شرکت انجام گرفت، مترور اقدام به تهیه کات لیست پروفیل ها می نماید. کات لیست ها برای کارخانه ارسال شده و در آنجا پروفیل های استاد و رانر (Stud & Runner) با طول شاخه های مشخصه تولید می گردند؛ بعد از تولید، بسته بندی شده و به محل پروژه حمل می شوند.

در روش ال اس اف (LSF) کانادایی بر خلاف روش ال اس اف (LSF)  نیوزلندی بیشتر برشکاری ها و سوراخکاری ها (به خصوص در محل اتصالات اعضا به یکدیگر) توسط اکیپ های نصب در محل انجام می شود؛ این موضوع باعث می شود هم سرعت اجرا کاهش یابد و هم احتمال خطای انسانی در اجرا افزایش یابد. سیستم ال اس اف (LSF) کانادایی نیازمند اکیپ اجرایی خبره تر و همچنین نظارت بیشتر در زمان اجرا نسبت به روش ال اس اف (LSF) نیوزلندی می باشد.

آسراکو طراح،سازنده و مجری سازه های قاب فلزی سبک ال اس اف LSF

اینکه کدام روش، روش مناسب پروژه شما می باشد توسط تیم اجرایی آسراکو ارزیابی می گردد و مشاوره های لازم به کارفرمایان محترم ارائه می گردد. اینکه روش ال اس اف (LSF) کانادایی مناسب پروژه شماست یا نیوزلندی و اینکه بهتر است پانلینگ در محل پروژه انجام بشود یا در کارخانه، کاری است که توسط تیم آسراکو با رعایت اصول فنی و حفظ منافع کارفرمایان ارزیابی می گردد و نتیجه به مشتریان اعلام نظر می شود.

برای مشاوره پیرامون پروژه تان با ما تماس حاصل نمایید.

آسراکو طراح،سازنده و مجری سازه های قاب فلزی سبک ال اس اف LSF

آسراکو سازنده و مجری تخصصی سازه های فولادی سبک (LSF-ال اس ف)