شهریور 15 1402 ۰دیدگاه
سازه پیش ساخته مدولار LSF ال اس اف

سازه پیش ساخته مدولار LSF ال اس اف

تعریف سازه‌های پیش ساخته

   سازه‌ پیش ساخته نوعی از سازه‌ها است که پس از طراحی در دفاتر مهندسی‌، معمولا بخش‌ها و اجزایی که قابل حمل است در کارخانه ساخته شده، سپس اجزاء ساخته‌ شده به محل مورد نظر منتقل شده و در محل مورد نظر نصب یا مونتاژ می‌گردد و ساختمان نهایی را شکل می‌دهند. این در حالی است که در روش‌های سنتی ساخت وساز، در یک محل مشخص و با استفاده از مصالح ساختمانی مناسب، کل ساختمان در آن محل ساخته می‌گردد.

   سازه‌های پیش ساخته بسته به نوع ساخت و میزان پیش ساخته بودنشان، خود دارای انواع مختلفی است. یک نوعی از این سازه‌های پیش ساخته پرکاربرد، سازه‌های پیش ساخته مدولار LSF ال اس اف می‌باشد.

  سازه پیش ساخته مدولار LSF ال اس اف از بخش‌های تکراری به نام ماژول تشکیل شده است. فرایند کلی ساخت شامل ساخت بخش‌های بسیاری از سازه LSF ال اس اف در محل دیگر و در یک محیط کنترل شده ساخته و سپس تحویل آن‌ها به محل مورد نظر و نصب قطعات پیش‌ساخته در محل انجام، می‌باشد. ماژول‌ها با استفاده از اتصالات بین ماژولی، به یکدیگر متصل می‌شوند تا ساختار کلی ساختمان را تشکیل دهد. 

   استفاده از سیستم‌های پیشرفته CAD/CAM، پرینت سه بعدی و سیستم‌های کنترل ساخت برای موفقیت ساخت سازه پیش ساخته مدولار LSF ال اس اف مهم هستند.

 

سازه پیش ساخته مدولار LSF ال اس اف

 

سازه پیش ساخته مدولار LSF ال اس افسازه پیش ساخته مدولار LSF ال اس اف

کاربردهای سازه پیش ساخته مدولار LSF ال اس اف

    • سازه پیش ‌ساخته مدولار LSF ال اس اف ممکن است برای کاربری بلندمدت و دائمی مانند مسکن سازی یا ساختمان‌های تجاری استفاده گردد. سازه پیش‌ساخته مدولار LSF ال اس اف دائمی می‌تواند از چوب، فولاد یا بتن ساخته شود و از یک تا چندین طبقه کاربرد دارد.

    • سازه پیش‎‌ ساخته مدولار LSF ال اس اف می‌تواند برای کاربری کوتاه مدت و موقت مانند اردوگاه‌های ساختمانی، مدارس و کلاس‌های درس موقت، توالت‌ها و مراکز مراقبت‌های بهداشتی موقت، رستوران های فست فود موقت و تأسیسات صنعتی استفاده گردد.

    • سازه پیش ساخته مدولار LSF ال اس اف قابل ساخت در مناطق دورافتاده و روستایی که در آن ساخت و ساز معمولی معقول یا ممکن نباشد.

سازه پیش ساخته مدولار LSF ال اس افسازه پیش ساخته مدولار LSF ال اس اف

سازه پیش ساخته مدولار LSF ال اس اف

 

مزیت‌های سازه پیش ساخته مدولار LSF ال اس اف

    • سرعت ساخت و ساز بالاتر و بازگشت سریعتر سرمایه: ساخت با روش سازه پیش ساخته مدولار LSF ال  اس اف، امکان ساخت دیوارها، کف ها، سقف‌ها و تیرها همه به طور همزمان برای ایجاد یک ساختمان وجود دارد. در حالیکه در طول ساخت و سازهای معمولی و سنتی در محل، نمی‌توان تا زمانی که اسکلت در موقعیت خود قرار گیرد، سقف‌ها و دیوارها را برپا و نصب نمود. فرآیند با روش سازه پیش ساخته مدولار LSF ال اس اف می‌تواند زمان ساخت را تا ۵۰ درصد یا بیشتر نسبت به زمان ساخت و ساز معمولی کاهش دهد.

    • انعطاف پذیری: می‌توان بسته به نیاز، بخش‌هایی به یک سازه پیش ساخته مدولار LSF ال اس اف اضافه نمود و یا می‌توان بخش‌هایی از آن را جدا کرد و ماژول‌ها را برای استفاده بعدی تغییر مکان داد یا بازسازی کرد که این مزیت خود تقاضا برای مواد خام را کاهش داده و مقدار انرژی صرف شده برای ایجاد یک ساختمان را به حداقل می‌رساند. در برخی موارد کل ساختمان قابل بازیافت است.

    • دوام و کیفیت: طبق قوانین ساخت، ماژول‌ها و قطعات با توجه به نیازشان برای جابه‌جایی و نصب در محل، باید با دوام و مقاومت بالا ساخته شوند. همچنین جهت تکمیل سازه‌های پیش ساخته مدولار LSF ال  اس اف اغلب از پنل‌های عایقی استفاده می‌گردد که همین امر کیفیت و دوام سازه را بالا می‌برد.

    • برای ساخت سازه پیش ‌ساخته مدولار LSF ال اس اف معمولاً مواد و مصالح سبک استفاده می‌گردد، در نتیجه حمل و جابجایی آنها آسان‌تر و کم هزینه‌تر است.

    • سازه پیش ساخته مدولار LSF ال اس اف مناسب برای پروژه‌هایی که محدودیت‌های مالی، زمانی و مکانی وجود دارد، مانند فراهم کردن امکانات پزشکی و بهداشتی در مناطق زلزله زده می‌باشد.

در ادامه به مزیت‌های دیگر سازه پیش ساخته مدولار LSF ال اس اف به صورت تیتروار می‌پردازیم:

    • امکان سرویس دهی به مکان های دور

    • امکان برنامه‌ریزی از قبل، برای کارآمدتر کردن فرآیند ساخت

    • استفاده بهینه تر از فضا

    • استفاده بهینه تر مصالح

    • کاهش هزینه‌های نیروی کار و نظارت

    • صرفه جویی بیشتر در زمان و هزینه

    • تولید زباله و نخاله‌های کمتر و در نتیجه تولید آلودگی کمتر و کیفیت هوای بهتر

    • کاهش مزاحمت‌های صوتی و آلودگی ناشی از ساخت در محل احداث پروژ

سازه پیش ساخته مدولار LSF ال اس اف

سازه پیش ساخته مدولار LSF ال اس اف

سازه پیش ساخته مدولار LSF ال اس اف