مرداد 10 1402 ۰دیدگاه
تاسیسات سازه ال اس اف LSF– آسراکو

تاسیسات در سازه ال اس اف LSF

   همانطور که در مقاله‌های پیشین سایت اشاره شد ساخت و ساز به روش سازه ال اس اف LSF مزایایی دارد که یکی از آن مزایا سهولت در اجرای تاسیسات الکتریکی و مکانیکی (الکتریکال و مکانیکال) از جمله برق، آب، فاضلاب، گرمایش، سرمایش، تهویه و غیره می‌باشد.

  در سازه ال اس اف LSF دیواره‌ها از جنس فولاد سرد نورد و به شکل تو خالی می‌باشد و اجرای تاسیسات در سازه ال اس اف LSF از طریق ایجاد سوراخکاری‌هایی که در مرحله فرم دادن ورق‌های فولادی ایجاد می‌شود، به سادگی انجام می‌پذیرد. در واقع انجام عملیات تاسیسات الکتریکی و مکانیکی سازه ال اس اف LSF بصورت عبور از فضای خالی یا اصطلاحا سرویس هول (Service Hole) می‌باشد.

  پروسه کار تاسیسات در سازه ال اس اف LSF نسبت به سازه‌های دیگر آسانتر و تمیزتر و از آنجائیکه  اجرای آن طبق اصول مهندسی و از پیش تعیین  شده است، بسیار دقیق‌تر و منظم‌تر می‌باشد.

آسراکو طراح،سازنده و مجری سازه های قاب فلزی سبک ال اس اف LSFتاسیسات برقی سازه ال اس اف LSF–آسراکو

نحوه اجرای تاسیسات سازه ال اس اف LSF

   اجزاء تشکیل دهنده دیوارهای باربر و غیر باربر سازه ال اس اف  LSFاستادها Studs  و رانرهاRunners   می‌باشند که به شکل پانلی بارهای عمودی و جانبی را به تکیه گاه انتقال می‌دهند. دیوارهای باربر به عنوان انتقال دهنده بارهای عمودی ساختمان و به عنوان نگهدارنده نمای خارجی و نیز جذب کننده بارهای جانبی استفاده می‌شوند در صورتیکه دیوارهای غیرباربر معمولا برای جداسازی فضاهای داخلی بنا مورد استفاده قرار می‌گیرند.    

   استادهای فولادی سازه ال اس افLSF  را معمولا از قبل برای عبور دادن تاسیسات الکتریکی و مکانیکی (الکتریکال و مکانیکال) سوراخکاری می‌کنند و این استادها را معمولا از بالا و پایین به رانرها (عناصر اصلی افقی) اتصال می‌دهند.

   برای مثال برای اجرای تاسیسات حرارتی و برودتی سازه ال اس اف LSF لوله های آب گرم و سرد را از داخل دیوارهای سازه ال اس اف LSF عبور می‌دهند. این یک روش ساده و کم هزینه می‌باشد.

تاسیسات در سازه ال اس اف LSFتاسیسات مکانیکی سازه ال اس اف LSF–آسراکو

سهولت تغییرات و نصب تاسیسات سازه ال اس اف LSF

 

    • مسیرهای عبور تاسیسات الکتریکی و مکانیکی (کابل‌های برق و تلفن یا لوله کشی آب و فاضلاب) از آنجائیکه که در زمان طراحی سازه از پیش در نظر گرفته می‌شود، موجب سهولت در نصب سیستم‌های تاسیسات سازه ال اس اف LSF شده و در زمان اجرا، نیاز به کنده‌کاری نیست و در صورت نیاز به تغییرات و تعمیرات تاسیسات به راحتی قابل دسترس و انجام می‌باشد.

    • از آنجائیکه نحوه اتصالات در سازه ال اس اف LSF  به صورت پیچ و مهره می‌باشد، می‌توان به سهولت بخشی از دیوار را جدا کرده و لوله یا کابل معیوب را تعویض نمود.

    • سوراخ کاری‌های صورت گرفته در المان‌های اصلی سازه ال اس اف LSF یعنی استادها و رانرها در فواصل منظم این امکان را بوجود آورده تا بتوان براحتی شبکه های تاسیسات الکتریکی و لوله‌کشی سازه ال اس اف LSF  را در داخل جدارها کار گذاشت. 

    • با توجه به شیوه اجرای سازه ال اس اف LSF  می‌توان موقعیت استادها را بر اساس شرایط و نیازهای جدید حتی در دوره بهره برداری ساختمان تغییر داد. سیستم ساختمانی سازه ال اس اف LSF با بکارگیری روش‌های تولید صنعتی و پیش ساخته ساختمان تولید می‌شود که معمولا این نوع سیستم‌ها ساده‌تر از سیستم‌های رایج قابل اجرا بوده و اشتباهات احتمالی در مرحله طراحی و اجرا به راحتی قابل تغییر یا تصحیح می‌باشد.

مزایای اجرای تاسیسات سازه ال اس اف LSF

 

    • سهولت در اجرا و نصب

    • سهولت در تعمیرات و تغییرات

    • دقت بالا (به علت ماهیت پیش ساخته بودن)

    • نظم بیشتر

    • ظاهر زیباتر (داخل کار ساختمان انجام می‌شود  و اصطلاحا رو کار نمی‌باشد.)

    • صرفه جویی در مصرف تجهیزات مربوطه (مثل لوله و کابل)

    • عدم نیاز به کنده‌کاری و در نتیجه نداشتن نخاله

    • تصحیح راحت‌تر در صورت بروز اشتباه

    • پهنای مناسب دیوارهای سازه ال اس اف LSF جهت عبور دادن کابل های برق و …

تاسیسات مکانیکی سازه ال اس اف LSF– آسراکو

تاسیسات مکانیکی سازه ال اس اف LSF-آسراکو